!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Bredband

 

Gruppanslutningsavtal med Bredbandsbolaget

Nu är det knappt en månad kvar till avtalet med Bredbandsbolaget börjar gälla. Nedan finner Du frågor/svar, rekommendationer och råd inför avtalsstarten.

Rekommendationer:

  • Ring Bredbandsbolaget på 0770 - 777 000 så snart som möjligt och aktivera avtalet för Din lägenhet även om Du inte önskar utnyttja erbjudandet i nuläget. Det kostar varken Dig eller föreningen något extra.
  • Välj 2 (nytt avtal), 3 (bli kund) i valen som följer när ni ringer kundtjänst.
  • Ange “fristart” som kampanjkod.

 

Frågor och svar:

Fråga: Jag har redan abonnemang hos Bredbandsbolaget. Behöver jag göra något? 

Svar: Ja, Du behöver ändå kontakta Bredbandsbolaget för att aktivera Dig och få ny utrustning. Uppge att Du redan är kund. Befintligt abonnemang kommer då avslutas när nya avtalet börjar gälla.

 

Fråga: Varför behöver jag kontakta Bredbandsbolaget. Har vi inte tecknat avtalet för alla lägenheter?

Svar: Bredbandsbolaget behöver aktivera det nya avtalet per lägenhet och behöver uppgifter från varje lägenhetsinnehavare då eventuella tilläggstjänster bekostas av det enskilda hushållet.

Fråga: Jag har inget bredbandsuttag/nätverksuttag i lägenheten. Vad gör jag?

Svar: Kontakta styrelsen på info@riggen.se så koordinerar vi installation. Observera att det kan ta upp till 5 veckor innan uttaget är på plats. Även om Du saknar uttag tänk på att aktivera Ditt avtal.

Fråga: Finns det möjlighet att skaffa mobilt bredband till t ex sommarstuga i avtalet?

Svar: Ja. Ett extra mobilt VIP bredband kan beställas vid aktiveringen. Det kostar 99kr för 20GB surf.

Fråga: Varför står det inget om TV-abonnemanget hos Canal Digital i informationsbladet?

Svar: Dagens analoga TV abonnemang hos Canal Digital kvarstår och fortsätter fungera som vanligt.

Fråga: Jag önskar HD-TV/Digital- TV. Vad har jag för alternativ?

Svar: HD-TV kan levereras av antingen Bredbandsbolaget eller Canal Digital. De har olika lösningar, så kontakta respektive kundtjänst för att ta del av deras erbjudanden och välj det som passar Dig bäst.

Fråga: Jag vill inte nyttja IP-telefoni?

Svar: Vår rekommendation är att Du aktiverar det ändå. Du får då utrustningen gratis om Du önskar nyttja det i framtiden.

Fråga: Jag vill inte ha ett telefonnummer till. Kan jag behålla mitt gamla?

Svar: Ja. Uppge “Behåll mitt gamla nummer” vid aktiveringen.

Fråga: Jag har ett larm/trygghetslarm behöver jag tänka på något?

Svar: Kontakta larmbolaget för att se om larmet stödjer IP-telefoni. Prata även gärna med Bredbandsbolagets kundtjänst vid aktiveringen. Tänkt på att IP-telefoni inte fungerar vid strömavbrott.

Varma hälsningar Styrelsen - Riggen

 

 

Dokument

Infoblad Riggen BBB.pdf 2016-05-03
Infoblad Riggen BBB.docx 2016-05-03

Uppdaterad 2016-05-03

Utskriftvänlig version